سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بچّه شهید (به یاد شهدا)
"ای اهل ایمان، متقی و خدا ترس باشید و همیشه به حق و صواب سخن بگوئید.
آیه شریفه 70 سوره مبارکه احزاب"
به اطلاع عموم مردم شریف و دانشجویان عزیز که در جهت جلوگیری از تغییر در وضعیت قبور شهدای بهشت زهرا (س) تلاش می کنند و در این راستا بیانیه ای با عنوان "بیانیه اتحادیه های دانشجویی کشور در مورد تخریب مزار شهیدان بهشت زهرا(س) تهران" صادر و در چند روز اخیر در محافل مذهبی تهران توزیع نموده اند، می رساند:
1. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از ابتدای طرح مساله ساماندهی و یکسان سازی قبور شهدا در بهشت زهرا(س) موضع خود را به صورت شفاف در بیانیه ای در بهمن ماه 1386 بیان کرده و عدم موافقت با اجرای این کار و تبعات و مشکلات مربوط به آن را در جلسه مشترک با بنیاد شهید و شهرداری تهران بصورت جدی تذکر داده است. بنابراین دانشجویان عزیز حداقل 9 ماه از بنیاد حفظ آثار عقب افتاده اند.
2. از دانشجویان عزیز انتظار نمی رود با ادبیات غیر دانشجویی نسبت به نهادهای انقلابی و خدوم کشور و مسئولین آنها توهین و افترا روا دارند. در این مجال قصد آن نداریم که چشم بر نواقص سازمان هایی چون بنیاد شهید و شهرداری تهران بگذاریم ، اما بی انصافی است خدمات این دو سازمان را بویژه در چند سال اخیر به فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس نادیده بگیریم و مسئولین این دو سازمان را که دارای سابقه رزم و فرماندهی در جهاد و دفاع مقدس می باشند و خدای متعال توفیق خانواده شهید بودن را به آنها عنایت کرده "بی مسئولیت و ظاهر گرا" خطاب کنیم.
3. از دانشجویان عزیز انتظار می رفت نسبت به تاخیر چند ساله در ساخت موزه دفاع مقدس که رهبر معظم انقلاب از ابتدای دوره رهبریشان آن را جزو وظایف اصلی مسئولین کشور قرار داده اند و خواست عموم فرماندهان، رزمندگان و دلبستگان به فرهنگ دفاع مقدس بوده است اعتراض می نمودند، چرا که کشوری چون کویت با نیم ساعت مقاومت در برابر متجاوزان، دارای موزه بزرگ جنگ می باشد اما ما با هشت سال دفاع و مقاومت مقدس همچنان در پایتخت کشورمان، موزه دفاع مقدس نداریم تا با زبان هنر - که در بیان دانشجویان به آن تاکید شده – حماسه های جاوید ملت ایران را در جوار شهیدان و امام شهیدان به نسل جدید و سایر ملل نشان دهیم. بنابراین زیر سوال بردن ساخت موزه دفاع مقدس را اگر چه هنوز در ابتدای راه هستیم و هزینه ای بر آن نشده است، کار نادرستی می دانیم.
4. "آگاهی و بصیرت" از شاخصه های جنبش دانشجویی است، اما معلوم نیست تهیه کنندگان بیانیه دانشجویی با کدام سند و تحقیق به صورت کلی بیان داشته اند "کارهای خود جوش دفاع مقدس بدون پشتوانه مانده! و کتاب ها و محصولات فرهنگی سرداران جبهه فرهنگی انقلاب و هنرمندان و نویسندگان انقلابی در انبارهای مغازه ها و انتشارات مانده است."
لذا اگر چه وضعیت موجود علیرغم اقدامات چند سال اخیر ناکافی است، اما نادیده گرفتن تلاش ها و پیشرفت های انجام شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سایر سازمان ها دور از قضاوت منصفانه و بصیرت دانشجویی است.
در پایان از همه دانشجویان و جوانان عزیز که از سر دلسوزی و دغدغه این مساله را پیگیری می نمایند می خواهیم که با پیروی از فرهنگ و سیره شهیدان و ضمن حفظ حرمت ها و وحدت، طوری عمل نمایند که بتوانند به مقصود خود برسند به نحوی که از این رهگذر دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنان خود را از زبان دوستان آن بیان نکنند!
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : فرزند شهید | بیسیم به بچه شهید [بیسیم] داغ کن - کلوب دات کام


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    قاسم اللهیاری: فاجعه منا نتیجه بازگرداندن کشتی نجات از یمن بود
    175 شهید غواص
    آغاز سال جدید فاطمی در کنار مادران شهدای گمنام
    جزئیات خواندنی کشف پیکر شهید طالب حیدری
    آخرین سواری بر دوش بابا
    بخشی از مصاحبه من با پایگاه خبری دانشجویان در خصوص تدفین شهدا گم
    حاج عبدالله اسکندری
    پیکر شهید داوود فرجی بعد از 30 سال به آغوش خانواده اش بازگشت.
    سفر اربعین پیاده روی نجف تا کربلا
    امامی برای همه زمان ها
    زیباترین لحظه زندگی ام
    تشییع پیکر 8 شهید گمنام در قزوین
    عید نوروز تو جبهه ها
    کریم 40سانتی
    عیدی
    [همه عناوین(96)][عناوین آرشیوشده]